Experimentálna opera NULANUS, koncipovaná pre menej obvyklé exteriérové priestory, rozvíja variácie na aktuálne témy, ako sú zmysluplnosť umelej inteligencie, praktické otázky ku klonovaniu ľudí, nemožnosť dovidieť rozpínanie vesmíru, či neschopnosť určiť ďalekú budúcnosť našej civilizácie. Je voľným pokračovaním Muža v skafandri, ako súčasť trilógie Tiene autorskej dvojice Miroslava Tótha a Michaely Rosovej.

Potom, ako človek vyrobil umelú inteligenciu, vyrobila umelá inteligencia prototyp človeka; toho vzápätí začala sériovo množiť. Inscenácia prelína začiatky a konce: posledného človeka na Zemi s prvým človekom na novej planéte, mapy zaniknutých svetov s objavovaním nových, niekdajšie písané kroniky s externými pamäťovými úložiskami. Tvorcovia vychádzajú z bohatého materiálu, ktorého zber trval asi tri roky. Cenné informácie poskytla slovenská astrobiologička Michaela Musilová, ktorá sa zúčastnila viacerých simulovaných misií na Mars, a regionálny historik Ján Hromek, ktorý sa dlhé roky systematicky venuje zberu prameňov o zaniknutej dedine Sotina, kde sa narodil a vyrástol.

Atmosféru dotvára výber lokácií, špecifická hudba na pomedzí sound-artu a field records slovenského experimentálneho umelca Mira Tótha, v performatívnom obsadení Nely H. Kornetovej, Emese Kovács, Jána Hromeka a pod réžiou fínskeho režiséra Pasi Mäkelä.