Zlepšenie pamäti

Ak by sa dalo, radi by sme si na naše všetky problémy zobrali tabletku, a zrazu by bolo všetko OK. Problémy by boli fuč. Pri pamäti to však neplatí. Žiadne tabletky zatiaľ nie sú.

Na to, ako si niečo zapamätať existujú finty. Avšak dobrá pamäť to nie je len využívanie pomocných barličiek a fínt vo forme pamäťových techník. Naša pamäť je našou súčasťou. A náš životný štýl sa prejaví nie len na našej fyzickej stránke ale aj na tej duševnej a tiež na našej pamäti. Uvedomili ste si niekedy ako sa právate keď ste v strese? Zrazu zistíte, že ste zabudli na niečo veľmi dôležité alebo aj na niečo úplne triviálne.

Môžeme si povedať, že dnešná moderná doba nám ponúka veľa prostriedkov, ktoré nám pomôžu zorganizovať čas, pripomenúť čo a kde máme urobiť. Je dobré ak ich vieme používať a využívať tak, aby sme sa nestali ich postupnými otrokmi, ktorí už vlastne ani nie sú schopní spoliehať sa na svoju pamäť. Hovorí sa, používaj alebo strácaj. Pri pamäti to platí tiež. Ak budeme náš mozog a teda aj pamäť „ využívať“ a stále precvičovať, budú aj pamäťové siete a prepojenia dostatočne husté a silné. Ak však ich však nebudeme aktívne využívať, ich počet a hustota poklesne, prípadne sa vytratí.

Môžu techniky využiť aj deti?

Áno samozrejme . Techniky sú veľmi dobré a vhodné pre deti, práve preto, že sú veľmi hravé. Deti sa veľmi radi hrajú. A tak vlastne len podporíme ich prirodzenú hravosť a ešte sa aj niečo nové naučia.

Načo sa učiť techniky? A hlavne ako si ich zapamätať a potom vedieť, ako a kedy ich použiť? Dá sa to nejakou hravou formou?

Slovo technika možno znie dosť odborne, a pre niekoho už len to slovo môže evokovať niečo, čo má svoj prísny rád a postup, ktorý treba pevne dodržiavať, inak nedosiahneme požadovaný výsledok. Techník a spôsobov je niekoľko. Je to všetko len o hraní sa s informáciami, a prístupe k nim, ich vyhodnocovaniu a spracovaniu. Techniky nám môžu ukázať spôsob, ako sa to dá robiť, ale to ešte neznamená, že musíme prísne používať daný postup. Môžeme sa s technikou hrať a využiť z nej len niečo, a len vtedy, keď to budeme potrebovať. Môžeme dokonca kombinovať techniky tak aby vyhovovali nám. Faktom však je, že treba technike samotnej venovať nejaký ten čas, aby sme pochopili, v čom vlastne spočíva. Veľa ľudí pamäťové techniky používa, a ani o tom nevie. Bežne ich používame pri určitých situáciách, na ktoré sme zvyknutí, a vôbec nás nenapadá, že je to pamäťová technika, ktorá sa dá využiť aj v bežnom živote pri inej situácii.

Moje dieťa sa nevie naučiť. Ako „to“ dostať do hlavy?

Základom pamäťových techník je hranie sa s informáciami. Keď sa s informáciou hráme, venujeme jej pozornosť, teda spájame to čo už vieme s niečím novým. Hľadáme súvislosti, spojitosti. Prípadne asociujeme. Pristupujme k informáciám vedome. Občas sa nám stane, že nevieme nájsť žiadny zmysel toho čo sa potrebujeme naučiť. Môže sa nám zdať učivo nudné. Tak pristúpime k bifľovaniu. Dokážme si síce zapamätať, ale iba na krátku chvíľu. Keď po čase potrebujeme vybaviť spätne informácie, nevieme ich vydolovať. A práve preto sa aj vďaka pamäťovým technikám učíme, ako si nudnú informáciu niečím ozvláštniť, ako ju spraviť zaujímavou tak, aby stálo zato si ju ľahko a rýchlo zapamätať.

Cena 10 Eur

Zaregistrovanie a kúpa vstupenky: https://rodiclavouzadnou.sk/.../online-prednaska.../