Divadelná prednáška Mareka Godoviča, divadelného vedca a pracovníka Divadelného ústavu v Bratislave.

V rámci opatrení proti šírenia nového koronavírusu boli na jar a ešte sú na jeseň zatvorené divadlá na Slovensku Mnohé svoje umenie presunuli do online priestoru, aby zostali v kontakte so svojimi divákmi. Aj pre slovenské nezávislé divadlo tieto dopady boli tvrdé, bolestné na hranici prežitia. V malej teatrologickej analýze pandémie sa nebudeme venovať vyčísleniu strát, aj keď v tejto chvíli ide o zásadnú vec, ale budeme rozprávať o ziskoch, tých tvorivých, na ktoré sa mohli diváci pozerať v šere svojich obývačiek cez internet. Ako tvorili slovenskí nezávislí tvorcovia počas pandémie? A mali vôbec kde tvoriť? Musí byť umelec hladný a chudobný aby vytvoril niečo hodnotné? Čo sme sa o sebe dozvedeli ? Kedy slovenská kultúra exploduje od “nahromadenej energie do krásy, aká tu roky nebola”? A čo na to Artaud?čas pandémie? A mali vôbec kde tvoriť? Čo sme sa o sebe dozvedeli ? A čo na to Artaud?

Marek Godovič je absolventom Vysokej školy múzických umení v odbore divadelná veda a polonistika a Filmovej a televíznej fakulty Akadémie múzických umení v Prahe v odbore scenáristika a dramaturgia. V priebehu štúdia sa zúčastnil semestrálnych pobytov na Escola Superior de Teatro e Cinema v Lisabone a na Jagielonskej Univerzite v Krakove. Ako autor, dramaturg a scenárista spolupracoval na rôznych divadelných a rozhlasových inscenáciách. Od roku 2011 pracuje v Divadelnom ústave v Štúdiu 12. Recenzie a kritiky publikoval v časopise kod, SME, Tanci, Salte či Pravde. Ako kritik sa zaoberá súčasnou drámou, fyzickým divadlom a súčasným tancom.