Komorná hra o legendárnom pianistovi

„My sme hrali hudbu. S ním to bolo inak. On hral... Tie veci neexistovali predtým, ako ich zahral on, chápete? Neboli nikde. A keď vstal od klavíra, už zase neboli.“

Novecento. Tisícdeväťsto. To nie je číslo. Je to meno – meno legendárneho pianistu, ktorého poznali všetci pasažieri parníka Virginian a nielen oni. Loď bola jeho domovom, nikdy ju neopustil, no vo svojej fantázii navštívil mnohé miesta, ochutnal stovky jedál, dokázal cítiť tisíce vôní. K šťastiu nepotreboval nič, len klavír a príbehy cestujúcich.
Tak o legendárnom pianistovi hovorí rozprávač v hre známeho talianskeho autora Alessandra Baricca. Baricco stvoril fascinujúceho hrdinu, geniálneho samouka, trochu zvláštneho chlapíka, ktorý z pohľadu sveta “tam vonku” neexistoval, a predsa o ňom a jeho hudbe toľkí počuli. A hoci celý život strávil zavretý v obmedzenom priestore lode, bol slobodnejší než mnohí z nás...

O Novecentovom živote sa dozvedáme ústami jediného herca, ale akoby sme sa spolu s ním ocitli na zaľudnenej palube Virginianu, kde každý večer kapela hrá jazz, občas niekto dostane morskú chorobu a kdesi vo vzdialenom svete sa odohrávajú dejiny. Tisícdeväťsto je príbeh o priateľstve, o zmysle bytia, o obyčajných veciach a o výnimočnosti.

Inscenácia pre komorný priestor Olympie je prvým projektom novej dramaturgickej línie Novej scény, v ktorej chceme predstaviť nové talenty. Spoznáte vďaka nej mladého, no už renomovaného režiséra Matúša Bachynca a tiež mimoriadne talentovaného mladého herca Jána Cibulu.

Nasadnite spolu s nami na parník Virginian a nechajte sa unášať strhujúcou hudbou i nezabudnuteľným príbehom mimoriadneho človeka ...

Premiéra: 10. mája 2022, Štúdio Olympia

OBSADENIE
Tisícdeväťsto: Ján Cibula

AUTORSKÝ TÍM
Preklad: Barbora Vallová
Réžia: Matúš Bachynec
Dramaturgia: Martina Mašlárová
Scéna: Barbora Šajgalíková
Kostýmy: Ján Husár