Výstava Regula, usporiadaná pri príležitosti 50. výročia úmrtia výtvarníka a františkána Teodora Jozefa Tekela je originálnou interpretáciou jeho diela, ktorú pre prístavbu Koppelovej vily Galérie Jána Koniarka pripravil výtvarník Dalibor Bača. Súčasná Bačova objektová a priestorová inštalácia sa stáva vizuálnou úvahou o vytrvalosti, hlbokom presvedčení, askéze a odriekaní. Artikuluje v nej súvislosti medzi mimoriadnym rozsahom a zároveň intimitou Tekelovho diela.

Spoločným menovateľom oboch, na prvý pohľad tak odlišných autorov, sú redukcia a prísnosť, najmä voči sebe samým. Bača sa dlhodobo zaoberá témami odriekania, askézy a pôstu, ktoré nachádza aj v Tekelovom živote. Ten prenasledovaný komunistickým režimom prežil svoj život v znamení materiálnej chudoby, chápanej ako kľúč k napĺňaniu viery. Po tom, čo mu bolo zakázané vykonávať verejnú umeleckú a duchovnú činnosť, oddával sa im v samote a tajnosti, pričom sa mu stali akousi obsedantnou terapiou. Materiály ako sklo a železo sú v prípade Bačovej inštalácie metaforou napätí medzi krehkosťou a odolnosťou, no zároveň aj dôslednosťou a presvedčením.