T3 skončilo – to ale neznamená, že občas nebude revival.
Prvý revival sa uskutoční 23. januára a vystúpi na ňom ugandský polyrytmický hurikán Arsenal Mikebe, ktorý roztancuje každý klub, a mnohí ďalší.
Tela, bubny a surová energia sa spájajú, keď Arsenal Mikebe vystúpi na pódiu. Ugandské perkusívne trio hrá na vlastnoručne vyrobenom bubeníckom sete pre troch hráčov – naživo tancujú a bubnujú, až kým sa všetci nedostanú do jednej veľkej rytmickej extázy. Presvedčili sa o tom už festivaly od CTM, Roskilde až po Dekmantel, a v januári roztancujú aj Bratislavu.
Toto perkusívne zoskupenie z okraja Kampaly, ktoré rozostruje hranice medzi organickým a elektronickým zvukom. Arsenal Mikebe vytvorili industrial organic rhythm machine reverse-engineeringom TR-808, čo im umožňuje plynulo zapájať elektronické basové zvuky do svojich frenetických vystúpení.
Arsenal Mikebe vytvárajú hudbu, ktorá sa „nedá zaradiť do žiadnej škatuľky“ – rytmy sa trieštia, križujú a skladajú do hypnotických špirál, zatiaľ čo hlasové linky oscilujú medzi spirituálnym spevom, šepotmi a surovými growlmi. Ich debut Drum Machine (2024, Nyege Nyege) predstavuje rytmický manifest, ktorý sa preháňa od jedného explozívneho tanečného momentu k druhému. Je to hudba, ktorá sa neustále vymyká, prepisuje vlastné pravidlá a útočí na telo aj zmysly s bezprostrednou intenzitou.
Večer prinesie pulzujúci, nekompromisný a extatický zážitok, ktorému sa jednoducho nedá odolať.
"wall-to-wall rhythm. With music this exhilarating, you’d be stupid to refuse" – Bandcamp daily
*"Pure Ugandan polyrhythmic thunder to possess the spirit, no less!" * – Boomkat
“absolute adrenaline rush of polyrhythmic percussion that borders a little on anxiety-inducing. A multi-layered mix of bass kicks, cymbal clicks, and rim shots, the track leaves little room for anything other than the crests of a burbly synth that arrive in perfectly timed waves from what’s apparently a custom-built, reverse-engineered 808.” – The Fader
"don’t reflect genres like club music, metal, or hardcore so much as they burn straight through them. It is a one-of-a-kind release and an all-timer from the great Nyege Nyege Tapes." – Bandcamp daily
"It’s a fiercely disciplined and delirious demonstration of tradition factored by innovation; deploying a custom-built, steel-cast “percussion machine”, modelled on the famous Roland box, in six headlong manoeuvres that use the contraption to do things the 808 cannot, namely: polymetric rhythm." – Boomkat
Takkak Takkak je hravo excentrická a divoko pulzujúca spolupráca producenta Shigeru Ishiharu (DJ Scotch Egg / Scotch Rolex / WaqWaq Kingdom) a skladateľa a staviteľa DIY nástrojov J. Mo’onga Santosa Pribadiho (Raja Kirik). Dvaja majstri radikálne osobitých hudobných svetov tu spájajú svoje fascinácie rytmom, hlukom a neviazanou energiou do nepredvídateľného, transového hurikánu.
Názov projektu – Takkak Takkak – odkazuje na ázijskú tradíciu vokálnej perkusie a onomatopoí, no ich zvuk ide oveľa ďalej: prepája polyrytmické extázy, basovo preliate klubové šialenstvá, DIY nástroje, výkriky, gamelanové ozveny aj elektronické hacky. Výsledkom jehudba, ktorá je známa aj neznáma zároveň, smelo experimentálna, no naplnená hravosťou a humorom.
Ich debutový album na Nyege Nyege Tapes (2024) ukazuje dvojicu v najčistejšej podobe: dravé rytmické mantinely sa lámu, vznikajú nové tradície, energia je nevyspytateľná a nákazlivá. Takkak Takkak sú výbuchom tvorivej slobody – zvukovým rituálom, v ktorom rovnako tak odkazujú na svoje zanlosti tradičnej aj undegroundovej ázijskej hudby, ako aj budujú úplne nové cesty.
“Up-to-the-minute rave inventions by Shigeru Ishihara (Scotch Rolex) & Mo’ong Santoso Pribadi (half of Indonesia’s Raja Kirik) for Kampala’s undisputed heavyweights Nyege Nyege Tapes.”
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Portál www.kamdomesta.sk nie je organizátorom uverejňovaných podujatí a preto nezodpovedá za zmeny uskutočnené organizátormi. Odporúčame preveriť si vopred termín a čas konania podujatia priamo u organizátora. Na niektoré akcie je potrebné sa prihlásiť vopred.