Na Týždni vedy a techniky 2023 vystúpia šéfredaktor Denníka N, hovorca prezidentky, ale aj projektová manažérka z Pixel Federation

Okrem toho budú mať zastúpenie aj top agentúry, ako napríklad Istropolitana Ogilvy, Triad Advertising či Zaraguza a ďalšie.

V Kine OKO sa od 6. do 9. novembra vystrieda takmer dvadsiatka odborníkov z odvetví médií, marketingu a digitálnych hier. “Myslím si, že aj tento ročník opäť reflektuje dôležité a aktuálne témy zo všetkých oblastí, o ktoré sa naši študenti zaujímajú. Sme radi, že takto môžeme prepojiť akademické prostredie s praxou, pretože je to pre nás prínosné,” hovorí organizátorka Vladimíra Jurišová.

Dodáva, že registrácia sa začne už v utorok 31. októbra o 18.00 hod. prostredníctvom Eventbrite“Nastavte si budíky,” odkazuje Jurišová.

Zdroj: FB / FMK UCM v Trnave

Pondelok 6. 11.

Týždeň vedy a techniky odštartuje dôležitá diskusia so šéfredaktormi Aktualít Petrom Bárdym a Denníka N Matúšom Kostolným. Moderátor Branislav Oprala bude zisťovať, ako môžu novinári bojovať proti konšpiráciám šíriacim sa na sociálnych sieťach i v médiách.

Ťažkú tému vystrieda veselá influencerka Klaudia Rusnák, na Instagrame známa ako @helloklaudi, ktorá študovala marketing až za oceánom. Na vlastnom príklade ukáže, ako sa dá spojiť humor a vtip s efektívnou reklamou a spoluprácou so značkami.

Digitálne hry v pondelok zastúpi milovník hier Jožko Vančo z Hemisféry, organizácie, ktorá učí deti a mladých robiť hry. Jozef vysvetlí, prečo treba hry milovať a ako túto lásku previesť aj na budúce generácie.

Tak ako sa prvý deň TVAT-u začal, tak sa aj skončí. V diskusii o téme employer brandingu, teda o tvorbe značky dobrého zamestnávateľa, prídu debatovať zástupcovia spoločnosti Henkel, Profesia a SKPR Strategies. Na moderátorské kreslo zasadne Janka Galera Matúšová.

Utorok 7. 11.

Pracovať v reklamnej agentúre je vysnívaný job, ale ako vyzerá realita naozaj? O prvom roku v kreatíve pomudrujú naše absolventky a študentka, ktoré sa uchytili v Triade (Marika Tisoňová ako social media špecialistka), v Zaraguze (Patrícia Čertek, head of strategy), v Istropolitane Ogilvy (Katka Sopková ako art direktorka) a naša piatačka Klaudia Némethová z This is Locco (social media intern). Moderovať štyri úspešné ženy bude náš kolega Martin Klementis.

Z najväčšej hernej spoločnosti na Slovensku Pixel Federation príde o projektovom manažmente art teamu porozprávať Paula Setnická, ktorá vo firme pôsobí už sedem rokov na rôznych pozíciách, napríklad aj ako people partnerka alebo level dizajnérka.

Vzácna návšteva z Prezidentského paláca v podobe hovorcu prezidentky Čaputovej bude v utorok po obednej pauze. Martin Strižinec odhalí, aký bol prechod z novinárskej praxe na hovorcovský post, ako prebieha komunikácia s verejnosťou a médiami a či hovorca môže vstupovať do politického súboja.

Streda 8. 11.

Radi predstavujeme unikátne projekty. Ani tento preto rok nechýba diskusia s influencermi, ktorí majú pridanú hodnotu a využívajú sociálne siete na komunikovanie spoločensky zodpovedných tém. V debate so Šimonou Tomkovou o projekte Mladí proti fašizmu, ale aj svojom vlastnom Instagrame porozpráva Marek Mach.

Z letargie vás určite preberie exhibičná debata. Skúsení debatéri zo Slovenskej debatnej asociácie predvedú svoje schopnosti v debate na tému Sociálne médiá by mali oveľa prísnejšie cenzurovať dezinformácie, fake news a nenávistné prejavy. Ak si myslíte, že máte v téme jasno, príďte si vypočuť argumenty ZA aj PROTI a možno zmeníte názor.

Štúdiu Mad Cookies sa podarilo vydať vlastnú hru Cardbob, a to bez publishera. Je to malý zázrak, za ktorým stojí kopec roboty, úsilia aj vtipných príbehov. O tom, aké je self-publishovať digitálnu hru a ako sa darí Cardbobovi na Steame, prezradí viac Kryštof Klestil.

Kryštofovi bude v hernej téme sekundovať Peter Nagy z Grindstone, ktorý sa podelí so svojím pohľadom a skúsenosťami z vývojárskeho a vydavateľského sveta. Bude sa snažiť nájsť odpoveď na to, ako uspieť s vlastným herným produktom na tomto presaturovanom trhu.

Štvrtok 9. 11.

Sociológ Michal Vašečka, reklamný stratég Pavol Minár (Inspirations Minar) a Jakub Hankovský (Ipsos) sa v diskusii zamyslia nad významom politického marketingu v súčasnej spoločenskej situácii. Široký profesionálny záber jednotlivých diskutujúcich predpokladá naozaj výživnú debatu. Spovedať ich budú Janka Galera Matúšová a Matej Martovič.

Na lokálnom streamingovom trhu dominuje Voyo, ktoré v znalosti značky predbehlo aj svetových gigantov. Ako sa podarilo vybudovať úspešnú značku Voyo, ktorú v Česku a na Slovensku využíva viac ako 570.000 užívateľov a aké sú ďalšie plány streamovacej služby? Odpovie Zuzana Lengyel Netíková, Head of Voyo marketing.

Podrobné informácie k programu a rečníkom Týždňa vedy a techniky 2023 sleduj aj na našich sociálnych sieťach – Facebooku či Instagrame alebo na webe https://tyzdenvedy.fmk.sk/.

Kapacita Kina OKO je obmedzená, preto neváhaj a zaregistruj sa cez Eventbrite.


PONDELOK 6.11.2023 - MÉDIÁ & MARKETING & DIGITÁLNE HRY

  • 09:00 - 10:00 │DISKUSIA: PREČO NEVERÍME MÉDIÁM?
    Matúš Kostolný / Denník N
    Peter Bárdy / Aktuality.sk
    Moderuje: Branislav Oprala
  • 10:30 - 11:30│AKO SA MÔŽE INFLUENCER POSTAVIŤ K SPOLUPRÁCI SO ZNAČKAMI?Klaudia Rusnák @helloklaudi / Velociraptor
  • 12:00 - 13:00│ĽÚBIŠ VIDEOHRY? NAUČ ICH ĽÚBIŤ AJ OSTATNÝCH!
    Jozef Vančo / Hemisféra
  • 13:30 - 14:30│DISKUSIA: EMPLOYER BRANDING – AKO TVORIŤ ZNAČKU ZAMESTNÁVATEĽA PRE GEN Z?
    Lenka Staňová / Henkel Slovensko
    Martin Menšík / Profesia.sk
    Soňa Lexmanová / APR SR
    Moderuje: Jana Galera Matúšová

UTOROK 7.11.2023 - MÉDIÁ & MARKETING & DIGITÁLNE HRY

  • 09:00 - 10:00│DISKUSIA: PRVÝ ROK V REKLAME
    Marika Tisoňová / TRIAD Advertising
    Patrícia Čertek / Zaraguza
    Katarína Sopková / Istropolitana Ogilvy
    Klaudia Némethová / THIS IS LOCCO
    Moderuje: Martin Klementis
  • 10:30 - 11:30│MARKETINGOVÝ ART TEAM A JEHO PROJEKT MANAŽMENT
    Paula Setnická / Pixel Federation
  • 12:00 – 13:00│AKÉ NÁROČNÉ JE BYŤ HLASOM PREZIDENTKY?
    Martin Strižinec / Hovorca Prezidentky SR

STREDA 8.11.2023 - MÉDIÁ & MARKETING & DIGITÁLNE HRY

  • 09:00 - 10:00│DISKUSIA: INFLUENCING S PRIDANOU HODNOTOU
    Marek Mach / Mladí proti fašizmu
    Moderuje: Simona Tomková
  • 10:30 - 11:30│EXHIBIČNÁ DEBATA NA TÉMU: SOCIÁLNE MÉDIÁ BY MALI OVEĽA PRÍSNEJŠIE CENZUROVAŤ DEZINFORMÁCIE, FAKE NEWS A NENÁVISTNÉ PREJAVY
    Slovenská debatná asociácia
  • 12:00 - 13:00│AKO VYDAŤ HRU BEZ PUBLISHERA?
    Kryštof Klestil / Mad Cookies Studio
  • 13:30 - 14:30│NÁVRH A TVORBA PROFITABILNEJ HRY, ALEBO AKO PREPOJIŤ GAME DESIGN A BUSINESS?
    Peter Nagy / Grindstone

ŠTVRTOK 9.11.2023 - MARKETING & MÉDIÁ

  • 09:00 - 10:00│DISKUSIA: POLITICKÝ MARKETING
    Jakub Hankovský / IPSOS
    Michal Vašečka / Sociológ
    Pavol Minár / Inspirations Minar
    Moderuje: Jana Galera Matúšová, Matej Martovič
  • 10:30 - 11:30│VOYO: AKO SME VYBUDOVALI NAJZNÁMEJŠIU LOKÁLNU STREAMOVACIU PLATFORMU?
    Zuzana Lengyel Netíková / VOYO

Na jednotlivé prednášky a diskusie sa bude treba zaregistrovať. Registrácia cez Eventbrite bude spustená v utorok 31. 10. 2023 o 18:00 hod., ale miesto nájdu aj takí, ktorí to nestihnú.

Link na registráciu 👉 bit.ly/registraciatvat2023

Kompletný program Týždňa vedy a techniky 2023 nájdete aj na webe eventu, prípadne na webe FMK.

Zdroj: FMK UCM v Trnave