Tento príbeh Júliusa Barča-Ivana o súrodeneckej rivalite, obeti, odpustení a zmierení patrí k základným pilierom slovenskej dramatiky. Naše spracovanie sme tvorili s jemnocitom a rešpektom k pôvodnému textu, pričom kladieme dôraz na hereckú prácu a emocionálnu pravdivosť. Jednoduchá scénografia, ktorá vyzdvihuje čistotu priestoru, umožňuje divákom plne sa sústrediť na herecké výkony. Hudba akoby bola hlasom osudu. V tejto inscenácii sa stretáva klasická divadelná estetika s hlbokou výpoveďou, ktorá apeluje na ľudské hodnoty a otázky. Matka teda nie je len príbehom o tragédii jednej rodiny, ale aj metaforou o neustálej snahe človeka zmieriť sa so sebou samým, so svojimi blízkymi a so svetom. Divadlo NA SKOK týmto dielom vzdáva poctu slovenskej dramatike a chce ponúknuť divákom zážitok, ktorý môže rezonovať ešte dlho po zhasnutí svetiel.

- - -

Účinkujú:

Matka - Tímea Bučková 

Jano - Martin Bučko 

Paľo - Pavol Jozafát Székely

Kata - Ema Bašistová 

Suseda - Kristína Kotarbová

- - - 

Inscenačný tím:

Réžia, dramaturgia, hudba - Bc. Martin Bašista

Kostýmy a scénografia, hudba - Hana Vernerová

Svetelný design - Lukáš Lux

Osvetľovač - Bc. Martin Bašista

Technická spolupráca - Mgr. Andrej Hudáček, Sebastián Haluška

Výroba scény - František Bašista ml., František Bašista st.

Inšpícia a povrazisko - Pavol Šoltys

- - -

Július Barč-Ivan - MATKA

Organizované predstavenie pre druhý stupeň základných s stredných škôl

14.11.2025 / 7.30 / Divadelná sála domu kultúry v Raslaviciach / Veľká scéna

Dĺžka predstavenia: 90minút

Vstupné: 5 eur

Predstavenie je vhodné pre divákov od 12 rokov.

- - -

Vstupenky:

Mgr. Mária Ščešňaková

pokladnica@naskok.sk

0907 619 969

- - -

KLASIKA NIE JE NUDA - DISKUSIA PO PREDSTAVENÍ S KLAUDIOU IVANOVOU

Klasická literatúra – diela, ktoré prežili stáročia, pretože nesú univerzálne témy a umeleckú hodnotu – často v škole pôsobí na študentov ako povinná, ťažkopádna a vzdialená minulosť. Diskusia sa zameria na to, prečo tieto príbehy, ako Anna Karenina či Matka, dokážu zároveň odrádzať aj fascinovať, a čo sa stane, keď ich prenesieme z učebníc na javisko. Budeme hľadať odpoveď na otázku, či sa klasika dá čítať a chápať inak – nie ako školská povinnosť, ale ako živý rozhovor medzi minulosťou a dneškom.